Isnin, 24 Januari 2011

Kenapa Saya suka balik kampung??




Ini Saya

minggu lepas balk temerloh, minggu ni jugak balk temerloh juga. Ermmm ' syurga Di bawah tapak kaki suami . maka kejarla syurga. Eh itu untuk Ummi. Syurga bawah tapak kaki Ummi maka kejarla syurga untuk Mia dan Umar. Keke. Seronok juga balik kg sebab bile balik Babah sangat Seronok bile Seronok Babah belanje makan secret resepi, pizza, buahan yang enak, Babah juga belanje kain pasang Tak pon Babah belanje Kat kedai ' anak koi= Anakku". Huhuhu. Saya suka balik kampung.

Saye juga suka balik kampung sebab suasana dalam kete sepanjang perjalanan adalah sangat bes. Dan Saya, ummi dan Umar sangat suka tidur ternganga sambil tersenggut-senggut dalam kete. Hahaha. Dan Babah bawa kete sensorang.kukiuki. Tidur dalam kete adalah sangat bes. Surrrgaaa.





















Babah setiap Kali balik kampung babah berhabis duit. Kasihan die, untuk orang lain die sanggup berhabis, Tapi diri sendiri Nak beli sandal pin sangat Berkira. Pemurahnya Babah Saya. Dan saya Umar dan Ummi harus contohi sifat tu. Tapi kadang2 Ummi Saya Ada perasaan jeles bila Babah melaborkan duit org lain, Tapi saya tau Ummi Cuba tepis perasaan tu dan redho Kerana Ummi tau Babah tengah mengejar syurga. Ummi, Saya dan adik Umar redho dan mendoakan yang terbaik untuk Babah. Kami cuma risau takut Babah keciwa kemudian Hari. Tapi Saya tau Babah sangat baik hati. Pesan saya Kat Babah, Buat baik berpada-pada Buat jahat jangsn selalu. Eh betul ke pepatah Saya guna ni.. Huhu

Projek baru Babah adalah Nak membangunkan tanah
Milik Babah yang menjadi rebutan itu. Huhu. Macam-Macam Babah plan untuk tanah tu. Mungkin besar perlaburan yang Akan dileburkan kearah itu. Dan hasilnya Tak taula. Tapi kiter harus mencuba kan. Belum Cuba Belum tau. Ermmm hati seorang Ummi bergelora. Tak pasti macammana. Mungkin Ummi tidak faham apa yang bersarang Di fikiran babah. Apa yang Babah rancangkan. Nasihat Saya untuk Ummi biarkan sahaja. Redho dan terus redho. Babah adalah cerdik pandai. Babah adalah ketua yang hebat dan Babah memang suami dan Babah yang hebat. Bersabarlah Ummi dan kecapi hasil kesabaran itu.

Mungkin Ummi reda sikit sebab Babah Nak belanje Ummi beli corelle. Saya tumpang happy untuk Ummi.




Ummi juga Mungkin gembira sikit sebab Ummi berjaya beli pelembap baru untuk muka Ummi yang berjeragat seperti gambor Di Atas. Mahal nak mampus. Ummi perasan Nak cantik terpengaruh ngan promoter tu cakap kasi kulit gebu. Trus beli. Ummi Saya mmg boros.

Okla Saye rase cerite dah terkeluar Tajuk sebenar. Maka saya under dirilah yer.


- Posted using BlogPress from iPhone nina

Tiada ulasan: