Rabu, 29 September 2010

Kerja???

Dunno why..terasa menyampah duduk opis..haaaaa..saya nak duk rumah..kurang dosa.duk opis ada ajer yang duk ngajak aku ngumpat, kekadang aku yg ngajak ngumpat..hahahaha boleh gitu. kekadang berborak kosong sesama opismate pon banyak mengundang dosa, berburuk sangka, curiga dan kekadang termenipu..hehehe. Direnung kembali memang hati tak senang. Sungguh terasa tak bess la. Duduk rumah walau asyik gaduh ngan Damiea hati senang ajer walaupon penat.. bak kata somi mokcik. Korang ni pung pang pung pang gaduh pastu anak beranak tidor..tula kijernyer..hahhah tapi saya suka duk rumah tak perlu nak bermuka-muka dan perlu memeningkan kepala nak menjawab, buat kerja aka jadi org suruhan org atasan atau org yang sama level, kalo duk rumah hanya buat kerja yang rasa nak buat ajer. kalau malas okeyy biar dulu nanti-nanti rajin baru buat.kekkek. Kekadang kalau duk opis tengok orang buat kerja pon aku rasa macam tak bes. Terasa macam tak ada kerja pulok aku ni. Boleh macam tu?? ni rasanya ada penyakit sakit jiwa yang harus di rawati ni. Kekadang berburuk sangka kat orang pon ada..tak bagus betulla ko ni nina. Tapi tula hakikatnya.

Duduk opis ni aku takde kijer lain melainkan kepala ohtak ni asyik memikirkan anak-anak ajer. mikir ke umar dan Damiea. Yang si kakak ni macammana la duduk taska, bergaul ke tak dengan kenkawannya. yang si umar aku duk fikir minum ke tidak susunya yang aku duk perah hari-hari tu. ermm. Sekarang umar dah sedikit hilang lemak-lemaknya atau dengan bahasa tepatnya dah kurus sikit. Dah tak sechubby dulu. eermm siannya anak manja ummi ni. Damiea pepagi asal nak hantar taska asyik melalak ajer. sediss hati aku ni.


kesimpulannya..aku ni harus muhasabah diri, aku ni terlalu ikut perasaan berbanding akal fikiran..kawal diri, kawal diri, jangan banyak mengeluh....

2 ulasan:

lia berkata...

da brape bulan damiea dok nursery?

aku ni, Amsyar da masuk 4-5bulan dok tempat baru, tetiap hari pon nanges tau.... aku sedey....

Nina berkata...

damiea baru nak masuk 3 minggu..baru lagi. letihkan melayan emosi ni.