Ahad, 19 Julai 2009

Bad Day..

Saya benci hari ini..wuwuwu..saya hilang 'mood' untuk bekerja. Hari ni saya rasa saya "bad mummy for Damiea"..
Alkisahnya, pagi tadi bawa Damiea pergi makan dekat area rumah ngan hubby. Kami naik motor ajer. Sampai kedai pesan kat Damiea dengan harapan Damiea memahami." Mia duk diam-diam yer, dengar cakap ummi, duk baik-baik, makan elok-elok, ummi ngan babah nak makan..boleh yer.." letak Damiea dalam baby chair, ambik pinggan isi mee hoon sikit bagi garfu dan sudu dan Damiea makan. 10 minit pertama okey lagi. Makan berterabur, tak kisahla kan..janji Damiea duk diam. lepas tu mula bergelupur nak turun..okey sabar lagi, turunkan dia..kemudian mula nak ajak ummi&babah jalan..asyik sebut jom!jom! terus rebahkan badan ke lantai dan ngamuk dah..buat tak layan ajer, ajak basuh tangan kat sink, die jerit lagi. Pujuk-pujuk akhirnya nak jugak.kemudian jerit nak air tin dalam peti..okey ummi bagi. Pastu dia duduk kat lantai minum. Baju seme dah penuh ngan meehoon dan lencun dek air tin tu..gasak la mia.

Dah setel makan, kami nak balik dah..leh pulak wat perangai tak nak naik motor, lembik2 kan badan sambil jerit2 dan mengamuk. sungguh ummi hangin damiea..sambil dukung Damiea ummi ramas tangan Damiea agak kuat.mesti sakit tangan Damiea.Kasian anak ummi. Ummi gagal kawal amarah yang membuat di hati... Rupanya Damiea nak duk belakang ngan ummi. tak mahu duk depan. Siannya la..rasa sangat menyesal. Ngapala tak dapat kawal amarah ni. Anak yang tak tau aper2 jadi mangsa. Owwh damiea sayang ummi mintak maaf sayang.wuuwuwu..Sejak akhir-akhir ni Damiea mudah sangat ngamuk..ummi salah didik agaknya. huuuuuhhhhh...nyampah tul perasaan ini. Ummi sayang Damiea.Mintak maaf sayang. Ummi doakan Damiea jadi anak baik dan solehah, berjaya dunia akhirat.Menjadi hamba Allah yang beriman dan bertakwa. aminnnnn.
Sayang Damiea Selamanya.


ni die budak yang ummi sayang..pura-pura nangis...


peace...huhuhu..tak pandai lagi wat peace..itula kaedahnyer peace die


control ayu sikit...ermmm buah hati ummi..penglipur lara.


arggggghhh..rock babeh!!ni stail baru bila bergambor yer...

4 ulasan:

lia berkata...

wooo woooo aku lak yg nak nangis ;( sbb ada manusia ckp aku mua kan Amsyar & sbbkan dia xmo kat org... aku xajar pon dia mcm 2 ke aku xpandai ajar anak? mencik!!!

MeL berkata...

nina, mika pn skg da ada tantrum. kt pn bole hilang sbr..huhu. thp kesbran kena tinggi kn?

Ina Hashim berkata...

alala ciannn damiea

Diver Mom berkata...

tu dia.. sekali dia mengamuk! aduhai damiea... sian mama...