Isnin, 2 Mac 2009

"makcik kayap kayo"

Mata masih belum mau tido..sebab hati teringin memblogging..ngeh..ngehh..selesai suda menidorkan buah hati kesayangan damiea serta babahnyer sekali..keh..keh..bangun..solat isyak lu..pastu on laptop..igt nak kedapor bancuh VICO milo da diboikot minum sesambil memblogging..tengok kat sink banyak pulok harte karun tak berbasuhnyer..basuh lu la..kalo tak berbasuh sian lak kat mak mertue aku sok pagi kene basuh..siann..da jd mcm maid aku lak..tak pernah aku anggap mcm gitu..da duk umah aku jg damiea suda banyak bersyukur..alhamdullilah..upssss...anak dara kesayangan hamba terjaga..die nak nenen.....tunggu jap eeee..jap lagi sambung.. ok..sambung balik..damiea suda tido semule..pas basuh pinggan..teringat belum mkan "ubat adik damiea"..haruss makan..ohooo satu lagi sayer juga suda makan jamu sendayu tinggi sekarang..tak tahan la sakit badan..tryla mkan..oke sikit rasernyer badan hari ni..then tengok meje makan lak belum berkemas..kemas..lap..buang sisa makanan..then tengok lak bakul kain..malam ni basuh kain nak jemur selalu mcm takot lak nak kua umah..maklumla i ni penakut tegar .kalo dibia bakul tu kat lua msti makmertue aku jemurkan..tak sedapla pulak kalo dijemurnyer baju2 aku..segann..aku nak jemur sebelum pergi kerje msti tak sempatnyer..so simpan ajer bakul tu dalam bilik..dan kain tu dibia dalam mesin basuh kompem mak mertue aku tak perasan..balik nyusu damiea kol 10 pg sok baru jemurr..hehehe..igt nak gosok baju mlm ni..tapi mcm tak rajin..coz aku ader beli tudung tapi tak jumpe lagi baju yang matching ngan tudung..so me decide..pepagi sok la gosok.tak basuh lagi da nak pakai,,takpe..aku mmg jenis tak menyabor..nak basuh lu sayang takut ilang bau baru..kikiki tudung yang terbeli ngan budak opis aku..belum bayar lagi.hutang.die cakap 2 kali bayar..tapi sebab aku ngah 'kayer' sikit ni..raser nak cash ajer..tapi still kene bayar harge hutang..ngeee..kak takde diskaun ker....ngeeee..laki aku tak tau lagi aku beli tudung ni..hehhehehe.. pastu baru bancuh air bawak masuk bilik, nak blogging kat ruang tamu..hatiku kecut..takuuuut la sorang2..so decide kat bilik ajerla...kekeekek.. Hujung minggu ni coti panjang yahoooo dalam pale hotak aku ni ader ajer plannyer..laki aku decide nak keRaub umah adik die...pi berkelah kat air terjun belakang umah die..haiiii suker sangat die kesitu...aku plan nak ke lain..teringin nak pergi ke Underwater World selepas bace entry huda ni...hati kemaruk nak pegi..

mznina : babah jom la pegi underwater world..
mohammad : tunggula damiea umur 2 taun baru pegi..bia besar sikit baru die faham mznina : okeyla kalo tak dapat gi situ kiter gi ikeala..
mohammad : tak sesuaila sekarang ni..belah KL sekarang hujan petang..(ape kaitan)
mznina : bolehla ikea kan berbumbung..( i mean tak basah la)..
mohammad: grrrrr...

haiii nampaknyer cuti ni ke raub ajerla...takperla..sebenor hati niat nak bershopping sementelah mendapat "durian runtuh yang membebankan"..hahahhaha..takpela tak dapat shopping kat kl kat kuantan pon jadilaa....shopping online pon akey ni...kuikui...waaa 4/03/08...adalah hari istimewa.....ape plan ye..... antara wishlist yang bermain2 dikepala ku ialah kasot ni seharusnyer berwarna merah..kakaka..tapi hargenyer macam kedekut jer aku nak beli..ader sesaper tau kat maner aku nak beli yang cokia punyor..kakkaka.. ni aku teringin gak..ader hati nak pakai ni..peha berlemak tepu disana sini..ader hati nak pakai..kekekek..sejak zaman aku sekolah lagi aku..tapi maser tu tak mampu..tapi sekarang mcm sayang duit jer beli bende alah ni kemeja utk suamiku yang tersayang.... eee banyak sangatla pulok wishlist aku ni..kalo dilayan lagi ni mahu tak tido aku malam ni..ape-apepon ukur baju dibadan sindiri..beringatla cik mek nina oiiii... setakat itu sajer angan2 mek jenin ku..huhu...
Finally harus dimasukkan gambar model blog sebagai penyeri entry ini.... gambar ni sekadar nak tunjuk gambar porch umah aku yang da siap pasang tiles..nanti aku upload semula gambar porch bersame sahabat2nyer..pokok2 bunga ku p/s ; pesanan wat bada...laki aku suka bace blog ko....katernyer ko jujur.....kikikiki..aku pon suker bace blog koo

video ni percubaan pertame upload kat sini..tak tau jadi ke idaknyer..layannnn

5 ulasan:

god'sleastcreation berkata...

mama damiea!!

kita macam sama aje. hehe.
huda dah beli sandal crocs tu kat singapore.bnda lain xbeli sebab mahal. mmg sama mcm yang u ltk gamba tu. sebijik!! hehe. cuma kaler je lain. light pink + mcm chocolate2 sket. kat sana bila convert jadi RM150 aje. Sebab tu mak sapu. Tp xsure harga kat Msia brp.Ntah2 lagi murah.Sah2 mak xpandai membeli hehe!!

Underwaterworld, kalo kat spore ticket untuk adult lbh kurang RM105 sorang. Whereas in Langkawi, RM28 aje. Dah la murah, langkawi punye underwaterworld laaaaagi besar..lagi manyak spesies..laaaagi best (malaysia boleh!!)

Bwk anak jalan2 ms kecik ni yg leceh nya kalo dia meragam la. Tapi kalo kita dah biasa (sebab kami mmg suka travel), anak pun jd biasa n parents pun dah jadi biasa. Tapi hanna memang macam xingat dunia la bila g underwaterworld tu. Abih sume ikan dia nak pgg (kat touchpool) tu.

Cuma dia takut bila tgk dugong aje.Heh heh!

Zoo singapore kami xpegi sbb pikir zoo kat taiping pun ada. Tapi berkenaan ngan zoo ni, tunggu hanna besar sket kot. Sbb kecik sgt lagi. Hubby pun xbagi. Takut dia fobia tgk rimau, ular sume tu.

Damiea chumel saaangaaat!!!

Ina Hashim berkata...

dlm video tu bukan main damiea ketawa ye...tapi sore cam budak besar dah

Nina berkata...

huda-heheheh..time kasih huda..banyak panduan ni...pernh pgi sekali ke langkawi and masuk underwater world..mmg besss...

kak ina-sore budak besar tu sore maknyer..kehkehhh

Unknown berkata...

adakah BADA itu aku, yg kau maksudkan..hehehe sib baik en matt jumpa ko awal2, kalau jumpa aku...confirm....jeng3x...wakaka, akupun tak tau nak taip ape sbb perut berkeroncong...lapaq la pulak...ber'tubuh' lengan damiea...berkat susu ibu...

Nina berkata...

bada-yela ko cik bada sayang oiii...maser laki aku kate die suke bace blog ko aku raser mcm nak gigit jer die..jelessss..kekekekek..sib baik ko jauh ngan ko sekali aku gigit...hehhe