Khamis, 18 Disember 2008

gembira berbaur sedih...

CERITA !1
Semalam aku ngulor sempatla menyambor bnde alah kat bawah tu....tapi bukan dengan duit bonus kerjeku..tapi bonus dari suamiku yang ku cintai sepenuh hati..
huhu..tankiu sayang..laki aku kate itu sebagai gaji utk tugas harian ku dirumah..hahaha..hari sebelum hari ni kiteorg ader dengar ceramah..pasal suami sepatotnyr bagi gaji pada isteri atas sebab isteri wat kijer umah..mmg besla ceramah ituw.Tapi rasernyer babah kasih bonus tu bkn sebab upah kan..ummi tau babah ikhlas memperabiskan duit pokek mu utk isteri dan anak yang tercinta..kan babah kan..terime kasih yang tak terhingga dari ummi wat babah cos sudi merabakkan dompet pa utk ummi..selebihnyer aku beli mainan damiea serta baju2nyer...

tapi babaahhh ummi suker bende alah tuuu..alangkah bersyukurnyer dapat menyambar itu...

tapiii mgkin menjadi angan sahaja.layaaannn jerlahhh akan tetapi adalh tidak wajar utk aku memiliki beg yang berharga ribu riban ni semata-mata memenuhi napsu serakah yang tak berkesudahan itu..kakakka..aku kene bersyukur seadanya..tidak wajar aku menggunakan duit suamiku sewenang2nya..sian laki aku..wahai sang isteri bersyukurla dengan aper yang ader.aku nak jd isteri solehah.ermmmm atau.....
munggkin suatu hari nanti dapat bila aku da kayer raser..biler Encik Mohammad bergelar 'Datookk' dan aku bergelar 'Datin Maznina'..ouwwwww..atau biler gigiku tinggal sebatang..kakakkakakkaka..layannn ajerlaaa

paaa ummi nak iniii..


waaa cantikkan..bersinar2 mater ini tengok ini..kukuku

ini pon cantikkkkkk

huuuuuuu

tapi dapat dua di atas yang di bawah ini pon okeyyy..kekekeke


ini yang TERRRsenagaja beli semalammmm.


baju ni aku terbeli disebabkan termakan layanan bagus dari promoter..(apaadadaaa)


niat dihati nak cr kaler hitam senang nak match ngan baju..tapi terjumper ini terus beli..pagi ni pakai gi kijer tapi mcm sakit kaki comelku adakah disebabkan kakiku makin mengggeemeuuukkk..ohhh nooooo...

tapiii beg2 tu semeeee angan2 sahaja..ummi tidakla terlalu mengharap atau terlalu tergila2kan harta dunia ituwww..tidak memiliki bender tu tak menjadi kudis pada ummi..memiliki 'pa' dan damiea sudah cukup 'ok' serta bagus utk ummi

tapi kalo angan mcm ni ok tak???
waaa alangkah bagus andainyer hutang PTPTN yang berbaki RMKKKK itu dijelaskan ASAP..penin pale makcik memikirkan ini..kukukuk..

CERITA 2
Hari ni aku dapat berita yang tak taula gembira atau tidak pada aku..
pagi ni aku dapat surat berhantu..surat yang hari2 aku igau..surat yang wat aku jadi giler..sering menghantui diri ni....eeeee..
aku dah dapat surat tukarrrrr ke kuantan...yang jadi tak besss coz aku dapat tukar ke Jabatan tooottt bkn Jabatan tooot seperti yang aku harapkan...haaaaa...hampesss tol la...kalo lehla aku malas da la kije ngn jabatan tooootttt...tapi aperpon bersyukur akhirnyer pernantian hampir 3 tahun berakhir juaaa..kijer kat maner2 pon akeyy ajer..jajji ikhlasss...damiea ummi da tukar kuantan..lehla setiap kali terluang ummi balik jumper nenen kasik nenen...yahoooo

3 ulasan:

Unknown berkata...

cantik la kasut ko..aku kenan la..syok nye dpt bonus...huuhuhu

Ina Hashim berkata...

Nina, akak tag nina..sila jawab ye

Nina berkata...

ariffda..dapat bonus cepat ajer habis..aku ni banyak impian..aku beli langsir..ngeh2 habis da bonus aku..kuku..nanti siap jahit aku pos gambar kat sini..kekeke

ina hasyim-aiyakkk kene tag..wadus lemah makcik bab tag ni..da la susah tag tu..nanti sayer wat yer kak ina