Isnin, 24 November 2008

Dilemma







seee...buah hati aku ni suko tengok tv..terngango mulot..aku snap gambo pon wat tak tau ajer..aku rasr anak aku suker tengok iklan coz warna2 dan pergerakan dalam tv tu menarik perhatian die agaknyer..sebnarnyer aku takmo anak aku terlampau terdedah ngan tv tapi apekan dayer itula santapan nyer bermula dari pagi aku gi kijer sampai aku balik..itu seme umpan agar damiea duk diam2..takyah nak dukung2 dan takyahla penat sangat nak kene pegang2..sian damiea..aperkan dayer sayang ummi terpakse bekerje utk keadaan yang memerluan wang yang banyak utk menjadi taruhan kesenangan hidup du dunia fana ini...aku perhati die suker sangat rancangan yang ader budak2..kat lua pon kalo ader jumper budak, baby ker die sangat suker..agaknyer anak aku ni suker nak berkawan da agaknyer..mungkinkah..harussss cari tadika da ni agar damiea lebih bersosial memandangkan sekarang damiea hanya terdedah ngan my MIL selaku penjaga die.sian gak mak mertua aku..sampai biler nak jager damiea..apela sangat kudratnyer sebagai org tua..di usia tua ini alangkah elok andainyer menghabiskan usia dengna berehat dan beramal ibadat..sian aku tengok die.sampai biler kami sebagai anak masih mahu mempergunakan kudrat tua itu .tapiapekan dayer itu adalh kehendak suami ku yang tercenta serta kemahuan MIL jua..biler memikirka tadika raser gerun melanda diri..uwaaaa risonyer hati ini.bertapa banyaknyer keburukan yang perlu ditempoh seandainyer damiea dihantar kesitu diusia yang baru setahun jgg..btaper senang kuman, virus2, kotoran serta penyakit yang akan mneyerang damiea..mana mungkin antibodi damiea yang sekelumit cuma mampu menanggung serta menepis seme ituw...haaaa gerunnya..dengan penjaga damiea yang tak mungkin mampu memberi perhatian sebaik mungkin pada damiea memandangkan betape ramainyer lagi bebudak lain yang perlukan perhatian juga.biler pikir balik arus cari pengasuh yang bagus ni..da kene cari pengasuh yang berhampiran ngan rumah ni..pegasuh yang boleh menjaga damiea sebaik my MIL jg..tapi nak ker dan bersetujukah suami aku??????

2 ulasan:

Unknown berkata...

pepagi nie, baca n3 ko mcm baca buku sastera le...maybe damiea nak kawan...

Nina berkata...

hehehe..aku ni sebenor otak sastera tapi dolu maser belajor aku salah masuk bidang sains..huuhuu tula..anak ko saper jg??