Khamis, 22 Julai 2010

Mana Satu Idaman Qolbu

Errmm.. Adik umar dah 2 bulan lebih..berat dah 6.4kg. Sudah besar anak ummi ni. Ummi masih duk fikir2 mana nak hantar Umar bile ummi masuk kerja nanti. Pening jugak. Kalau ikut babah, babah kata ikut ummi ajer..aiseeeh. ada 2 pilian lain samada Taska atau umah nanny yang jaga Damiea hari tu. Kakak Damiea mmg ummi akan hantar ke taska kat area rumah ni dah. Pada pandangan ummi, taska tu sangat bagus sebab ummi dah kenal pemiliknya dan teacher2nye sangat ok. Bebudak lain pon tak ramai sangat lagi sebab taska tu baru buke betul2 dekat rumah kite, bebudak pon ok, ramai yg sebaya ngan damiea dan ramai gegirl so ummi mmg akan hantar damiea disitu. Taska utk baby pulak hanya bersebelahan taska kakak Damiea. Tak ramai baby lagi sebab barukan. besar pulak tu. Pemilik taska tu cakap 1 pengasuh 2 baby..kire okla kan. Tapi ummi tetap risau sebab yg jg tu sangat muda, jadi ummi bimbang pasal kepandaiannya menjaga baby...uiiii seramla difikirkan.. takut tak pandai handle..tapi itu terpaksa diterima dan harus tawakal. Pilihan ke dua hantar rumah nanny lama damiea..yg itu mmg bagus sbb die mmg jaga baby baik-baik. tengah fikir lagi ni....

Sejak bersalinkan umar aku belum period lagi, igtkan aku nak pakai IUD sebagai langkah berjaga-jaga supaya Damiea dan umar tak dapat adik lagi dalam mase terdekat ni..hehehe. Pada awalnyer aku nak pakai IUS, tp aku tanye kat doc aku, masalahnye die tak tau pon pasal kewujudan bende alah tu.mungkin sebab masih baru kot. Masih baru ke?? So ader IUD jer, maka IUDla. Sementara tak period lagi ni, aku igt nak makan noriday dulula sementara menunggu teman setia itu dtg. Bukan aper, aku mcm tak percaya kat body aku ni..suburr terlebih ni..hehehe....sian baby umar kecik lagi.biarla dulu..



Kak mia sayang



KAkak damiea dan adik umar..
P/s : SESAPE YANG MELUAT NGAN AKU, BOLEH PERGI M*MP*S!..SUKE HATI AKU NAK TAIP APER KAT BELOG HAKU.TAK SURUH NKO BACE..KO YG B*D* NAK BACE..

1 ulasan:

Ina Hashim berkata...

wah...kemain posing 2 beradik tu...
psl dilema ni, klu akak prefer babysitter damia yg lama tu sbb dah tau dia jg mmg elok...my 2 cetns je la