Rabu, 28 Julai 2010

Jiwa kacau lg.

Why?why?saya rase dilanda kemurungan..ermm terasa lonely, asyik nak marah aje. Mungkin hormon tak stabil kot. Acece salahkan hormon pulak. Tapi series saya tak de mood. Sedih aje memanjang. Wuwuwu. Rase letih, sakit badan yang amat. Oh ye saya masih belum berurut since bersalin. Bila tak tau nak berurut. Saya masih menyesuaikn diri menghandle 2 anak yang masing- masing nak perhatian. Kenkadang saya hilang sabar jugak ngan damiea yg asyik kacau adik die. Saya cuba mengawal perasaan tersebut, takmo babap,cubit dan tarik telinga die.tp gagal jgk.stakat hr ni sy masih blum mampu kawalnya. Dan mulai skrg sy janji cuba tak marah dia.
Ye,ye sy rs sy harus kuar jenjalan pg ptg rambut atau sedikit shopping mungkin mengurangkan stress. Sy harus keluar..ermm merapu lg. Sepatutnye saya lebih dekatkan diri dengan Allah. Ya saye harus berbalik kepadanye. Kenyataan ini bukan pura-pura ia lahir dari hati. Saya sudah ada rasa keinginan mahu berubah, tp masih gagal menzahirkannya. Mungkin shopping itu sebagai terapi dan berbalik kepada Allah itu adalah ubatnya. Amin.
Permasalahan sy disini bukanlah anak2. Hal anak2 sy rase boleh lg diterima. Masalahnya sy serabut ngan diri sy sendiri. Comot dan kurang keyakinan. Rumah sy juga menjadi masalah.serabut nak mampus. Bilala sy ad kudrat nak kemas rumah ni. Bersepah2.huh.benci btol. Saya buat kerja banyak2 tp pergerakan sy agak terbatas. Tmpt bekas saya ceacer sakit. Saya juga takut buat salah mcm lupa tutup suis periuk nasi,suis p1, letak kunci rmh,kete merata2,phone merata-rata. Saya takut kena marah dan ditegur. Ok tgor boleh,tp biarla lembut.hehe. Sbab jiwa sy sensitip nanti saya nangis. Permasalahannye disini adalah saya seorang yg sesangat pelupa.( Pelupa ke bodo) Haaahaha.statement berani gitew..tp itula rasa mcm bengong aje. Lately byk btul dugaan hidup. Sabar, sabar nina.
Ok sy mahu pergi masak. Kalo lambat nanti umar jaga.dah x boleh masak.

3 ulasan:

lia berkata...

Gulp! Aku rasa bler aku baca n3 ko, lmbt g r amsyar nk ada adik

Nina berkata...

hehe..jgnla gitew lia..dah masernyer amsyar beradik tu..sian die tu nak berkawan tu..hehehehhe

ietams berkata...

salam,
sedih juga baca entry ni.. bila jiwa kacau semua jadi tak menentu kan..
cuba banyak² kan selawat,
moga² di mudahkan segalanya..
insya allah