Selasa, 16 Februari 2010

Apa ada pada nama??

Fuhhh sonot hari ni sambung cuti lagi sehari melayan Damiea yang sungguh banyak keletah yang memenatkan ummi ni. Sesambil tu ummi membloghoping. Sungguh rindu setelah 4 hari tak layan blog.Sekarang Damiea tengah layan upin ipin dan ummi dengan bahagianya bertenet. Hari ni ummi sungguh sakit pinggang dan belakang. Lenguh segala anggota badan. Segala urat kaki dan tangan timbul. Sungguh tak lawa.

Pejam celik pejam celik ummi dah masuk trimester ketiga. Sungguh penat dan tak larat. Time pregnantkan Damiea dulu ummi rasa sungguh kuat, bersemangat dan bertenaga. tapi kali ni hai sungguh kurang tenaga. Mungkin usia sudah tua. hahahah.
Tapi bab prepare barang baby ummi masih lagi semangat. kekeh.. sekarang juga ummi dan babah ngah cari-cari nama yang sesuai utk adik damiea. hmmm rasanya dah jumpa yng sesuai dan berkenan dihati.Ummi dan babah rujuk di sini juga untuk mencari maksud nama baby. keputusannya mungkin sudah muktamad atau mungkin tidak.heheh. Nama baby memang tidak berkait langsung ngan Damiea. Takpela tak samakan, yang penting ummi dan babah memilih nama yang terbaik buat anak-anak kami. Tapi babah dah suka maka keputusannya terletak pada babah. Ummi selaku ibu kepada Damiea dan baby dan anak yang seterusnya akan menurut perintah sahaja. :)

Ingat tengahari ni mahu keluar cari stuff baby lagi. Tapi anak bertuah tidur pulak. Makanya akan ditunda lain hari, atau mungkin malam ni kalau babah larat nak keluar.

Sesejak akhir ni Damiea sungguhla banyak peelnya. Kenkadang memang ummi hilang sabar gak. Tercubit, tertarik telinga dan terbabab jugak. Haiiii kena banyak sangat sabar. damiea sekarang mungkin sedang melalui sindrom nak dapat adik.. heehe suka hati aku ajer bagi nama. Macam yang mak aku cakap. Anak sulung yang nak dapat adik memang akan buat perangai yang boleh buat kita naik darah. Kesian jugak kat Damiea. Ummi harap Damiea dapat menerima baby seadanya. Tengok gayanya sayang sangat kat baby. Asyik nak cium perot ummi ajer, sampai menjejeh-jejeh air liur kat perut ummi..heheh. Sayang Damiea. Mulut damiea pun ah makin ringan sekarang ni. Ader ajer bende yang nak cakap. Sudah pandai mengajuk cakap ummi dan babah. Paling ummi suka bila Damiea sebut.."sayang ummi" saaayangg babah"..aduhai cair jantung..hehehe..sayang mia..hmmm

Sayang Babah, sayang Mia, sayang baby...;)

Tiada ulasan: