Isnin, 21 Disember 2009

Salahkan 'ia'

Teringin nak bercuti-cuti malaysia sekurang-kurangnya ialang sedikit tension...jalan-jalan walaupon mood tengah swing. Minggu lepas dan minggu ni adalah sangat kritikal. dengan bebanan kerja yang melampau dan tekanan dari orang sekeliling. Itu semua kacang kalau saya tidak berada dalam situasi " berbadan dua". Apalah saya ini asyik menuding jari menyalahkan 'ia' saja. Bersyukur sahaja, itu tandanya Allah sedang menguji kesabaran kamu. Sungguh saya tidak kool sepanjang 2 minggu ni. Mata ini asyik berair sahaja. Musnah sudah impian mau jadi kool. haaah saya tidak mampu menepis semua itu. Masalah kecik ajer tapi bisa membuat air mata saya bergenang. Baru-baru ini juga beberapa barang kesayangan dan bernilai buat saya hilang begitu sahaja. Sungguh saya susah hati. Saya pujuk hati katakan sahaja bahawa 'Allah sedang menarik sedikit demi sedikit rezekinya dari saya akibat kelalaian saya terhadapnya'. Hanya itu aja bisa mengubat hati dan mengajar saya erti bersyukur dan kembali kepadaNYA. ampuni dosa hambamu ini Ya Allah. Saya seharusnya redha dan kena berusaha untuk menggantikan kembali barang pemberian yang tersayang itu. ouuuhhhh barang itu sungguh berharga..ketemukanlah kembali padaku.

Damiea yang bijak sungguh keletah sekarang ini. Sungguh bermakna memiliki kamu dalam hidup ini. lebih bermakna dari "barang' yang ilang itu. Mujur ada kamu Damiea bisa mengubat hati ummi ini yang kenkadang termarah dengan kasar terhadap kamu. Kadang-kadang terfikir di benak ni macamana kasih sayang ummi terhadap Damiea bila baby lahir nanti. Kenkadang ummi sungguh tidak bersedia utk melahirkan baby lagi takut terabaikan Damiea yang amsih kecil. Tapi ummi harus redha, siapala ummi untuk mempertikaikan perkara itu. itu semua kerja Tuhan. Dia yang menentukan segalanya. Ummi sedaya upaya membahagikan kasih sayang ummi ini terhadap anak2 ummi yer.
ummi juga masih belum bercerai susu ngan damiea. tengoklah menjelang tahun baru nanti. arghhhh sungguh tak bisa. Berila aku kekuatan Ya Allah.

4 ulasan:

hajarus berkata...

wah... bunyinyer cam barang tu berharga sangattu k.nina... ape la agaknyer tu... camner leh ilang tu kak? Insyaallah mudah2an murah rezeki ade la tu sebagai ganti yer... sabar yer kak.. :)

hajarus berkata...

wah... bunyinyer cam barang tu berharga sangattu k.nina... ape la agaknyer tu... camner leh ilang tu kak? Insyaallah mudah2an murah rezeki ade la tu sebagai ganti yer... sabar yer kak.. :)gummut

fizamior berkata...

nina, sabar la ekk.. dugaan Allah.. aku tau ko kuat...

lia berkata...

cool okeh... benda da nk jadik... nnt baby xcool lak...

ko kena kongsi tau nnt mcm mana ko manage damiea cute & baby nnt psl aku nk blajar...