Khamis, 3 Disember 2009

Kantoiii

Fuh..fuhhh..kasik buang sikit habuk kat blog ni..lamer da tak apdate blog..hari ni tetibe raser rajin sikit..



Semalam saya cuba menggoogle gambar pregnant 20weeks sempena 20weeks sayer hamil utk nak tempek kat blog dan FB.. almaklumla nak tayang perut sendiri, diri sendiri mcm geli nak tunjuk..kekekke..mcm berlebih lemak ajor.. jadi cubala cr imej kat google...google punyor google kua pulak web yang tak sepatotnya (18sxxxxxxx)..wakakakak...ngeri pulak haku...tapi cuba godek-godek ( ader hati tu..huhuhu)..tapi tak lame godek sebab kua lagi yang merapu-rapu...gi minum air.lepak tengok tv ngn hubby then masuk tidor.Suamiku ngah sedap layan tv lagi..aku tidor lu la.last-last leh lak tertinggal dan luper tutup laptop dan web tu.padahal laptop tu dkt ajer ngan katil aku, tapi tak tergerak hati nak tutup laptop tu.leh lak aku bantai tidor..sejak mengandung ni mmg jadi sungguh pelupa.

Mlm sikit aku terjaga..dlm samar2 nampak laki aku ngah godek laptop, biase die rajin bukak Fb die. aku cuber tegok kat skrin laptop tu dan nampak yang tak sepatotnyer kat skrin tu..dan-dan aku tanyer laki aku..ehhh wat aper tu...cuakla lak aku..sbb teringat yang aku tak tutup web 18sx tu..alamak kantoiiiii ngn laki aku..suami aku jwb entah??die bukak2 ajer laptop tibe2 dah ader bende tu..maluuuu sendiri ngn suamiku..pengajarannnyer disini..lain kali jgn gatal tgn bukak yang mengarut-ngarut...heehehhe..suamiku sayang jgn beranggapan buruk yer..ummi tak tersengaja.
bukak web tu...

update damiea sikit..
Damiea membesar dengan sehat dan comei...heheheh puji anak sendiri..
Masih lagi nenenu..ummi dah cuba nak lepaskan, tapi kasihan lak..bulan ni damiea dah nak masuk 2 tahun da..ummi kene berhentikan jugak..ummi tak larat da..kalo ummi tak pregnant mungkin ummi still lagi susukan Damiea sampai 2 1/2 thn. Takpe yer anakku sayang.. Tapi sedih sungguh nak bercerai susu ni...ummmi nangis tau sbb teringat maser mula2 ummi susukan Damiea..sungguh menyentuh hati..tak sanggup rasernyer..
Sekarang ni ummi cuba letak bawang putih..Damiea layan ajer, mcm takder aper2 rase.Pastu ummi letak lipstik..mmg damiea tak nak..sebab ummi kater nenen ummi luka dan sakit..Damiea boleh terime, dan sepanjang hari mmg tak nyusu.. tapi bile tiber mlm die mintak nenen..ummi kater ummi sakit..mula damiea nangis..ummi sungguh tak tahan dengar Damiea nangis...last-last ummi kecundang..kasik jugak nenen..
kalu boleh ummi nak bercerai susu ngan Damiea secare natural..so alternatif sekarang ummi tak balik tengahari, biasernyer tghari mmg ummi balik umah utk susukan Damiea. maknernyer sekarang ni siang hari Damiea mmg tak nyusu sebab ummi takder kat umah. Setakat semalam Damiea mmg tak mintak susu sampai la nak tidor..tapi yang tak best, waktu malm ni bolehlak damiea nak bergantung sampai pagi...sakitnyer badan ummi..ermmm mcmmaner lagi ni...tapi kan sebenarnyer berbalik semula kepada ummi, ummi yang masih berat hati nak cerai susu ni..ummi sedihla ..wuwuwuwu..sian anak ummi..tapi mungkin lepas Damiea genap 2 tahun 13/12/2009 ni ummi akan tekad setekadnyer..ummi mintak maaf anakku sayang..ummi harap Damiea boleh menerime dengan sebaiknya..
damiea sekarang sudah pandai bercakap..banyak butir2 yang dah jelas dan ummi faham..syabas anakku..seronok pulak melayan die waktu pandai bercakap ni..sungguh keletah..

upadate adik sikit...

adik sayang sudah bergerak aktif dlm perot ummi..ummi dah mula beli sikit2 keperluan adik..org kater tak baik beli awal sangat. tapi bagi ummi lebih baik membeli dari awal secara sikit-sikit..sebab kalo beli sikit2 sampai cukup keperluan baby takla terase sangat dari segi kewangan..hehehe..( sebenarnyer ummi geram tengok baju2 dan eksesori baby yang comel, dan sungguh tak sabar raser nak beli..kikiki..pasal gender baby ummi tak berani lagi nak warwarkan disini..tunggula bile gyne ummi pastikan betul2..hari tu maser chekup ummi tanyer doc ummi pasal gender baby..doc tak berani lagi nak pastikan. ummi bagi tau doc tu ummi dah wat 4D dan nampak dah gender baby..doc tu kater tunggula masuk 6 bulan baru die komfemkan..hehehehh..jadi ummi takleh nak bagitau lagi..biala dulu...

gambar-gambar banyak nak diupload..tapi nanti yer..

3 ulasan:

zafri amsyar berkata...

aku baca jer la.... tang nk wean damiea susuibu tu, aku jadi sedey lak... aishhhh emo gler la kita yg bf ni psl nk wean ha3...

apa2 pon, ko da bf atleast 2y kat damiea.... syabas weh...

sukiminna berkata...

sian damiey..

wahaha..cane ley terkuar website 18sx tu.

aku try jugak google tadi tapi ok pula.Tapi aku terus buka yang google images la.so lepas search boleh terus tengok gambar takde la terbukak site-site yang tak dikehendaki

fizamior berkata...

babe!!!! tabah giler ko perut dh memboyot still bf lagik...uwaaaa.... sedih la pulak bila damiea nangis2 tuh..hukss...

psssttt... ko dh 5bln kan? harus perut ko mcm dlm gambor tu kan?ahahaha...