Khamis, 29 Oktober 2009

Sedap

oooo yeaaa.oowww
yeaaaaa..ulalalalalal..lalalalalalalaal...lalalalalalal..muahahahaha..

Kesimpulannya : Buah Rambutan dan buah pulasan adalah sangat sedappppppppppp.....

Mekasih babah..berusaha keras cari. Ingatkan tak dapat dah..pedih raser hati memula tu..Betulla mengidam ni takleh wat main-main..Sejak minggu lepas saye request ngan suami. Mase balik temerloh hari tu lagi.Pagi tu babah pergi pasar tani temerloh..kira amat besarla pasar tani tu..semua ader.Ckp kat babah nak buah tu..tapi sayang tak der la pulak..bukan musim katenyer..raser nak menitik air mater..ape daaaa. tapi tula kenyataan nyer..Dan setelah sekian lama mengharap ..ellehh baru dua minggu..huhu..hari ni dapat gak merasa..jauh kami meronda cari buah tu..dalam waktu kerja lak tu..tengahari tadi waktu rehat sampaila kul 4.00ptg baru dapat. Kami masuk kerja kol 4.15 nyudahnyer..huhuu mengular demi memenuhi kehendak diri..Walaupon buah tu da kecut..entah berape minggu agaknyer..tapi okla..ciri2 buah tu masih menepati citarasa, nak yang lekang dari biji, yang pejal2 dan manis bersari..ouwwwhh betape nikmatnyer makan kalau makanan tu mmg diidam-idam memang puas hati..en mohammad belikan sekali buah pulasan yang amat manis..

Syukurr....

4 ulasan:

hajarus berkata...

Alhamdulillah... ketemu jugak buah rambutan yang diidam2kan... mesti puas hati baby lam peyut akak kan.... klu akak tak jumpa gak buah rambutan tu ingat hajar nak poskan jer kat akak.... hajar ni xleh tengok orang ngandung terliur teringinkan nak makan sesuatu... cam terase jer keinginannyer tu... hehehe...

lia berkata...

dulu aku xpcaya ngidam2 nih kah3 tp bler aku peknen, aku teringin nk mkn nasi kandar perlis, yg nasi kandar biasa aku xmau sbb lain dari yg perlis.... aku assume nafsu jer.. then ada kwn aku blk dr perlis, belikan naik bus lagi, sampai cni basi... masa tgk basi tu ok g, tp selang berapa minit, aku nangis kaw2 punyer mcm ada org mati....

penangan ngidam la kot, aku pon xpasti kui3...

paper pon, da lepas hajat ko tu, Alhmdlh...

Zaila Mohamad berkata...

Alhamdulillah..dapat juga makan ya..

fizamior berkata...

yes!! akhirnya dpt jugak.. Alhamdulillah...hehehehe... ko nina, adalah jugak mengidam buah2an tempatan, aku dulu raspberi yg dimintaknye.. ha, jenuhlah laki aku nak mencari nye.. seb baik dpt ko.. haha!!