Rabu, 7 Oktober 2009

Melalut part 1

Fuhhhhhhhhhh gila berat sayer sekarang..huk..huk..baru nak masuk 3 bulan..sayer sudah mengah..ape kes ni..kes makan tak hengat la ni..gilerrr. makan gayer makan untuk 4 org..hahahah..tak selere seebenarnyer nak makan, tapi apekan dayer kehendak perut perlu dilayan jugak..terasa lapor sokmo..jadi harus dikasihani permintaan itu..hehehe....kain-kain baju kurung sudah ketat diperut..terasa amat seeh sekali, jadi sayer terpakse membuka kancing kain, dan membuka sedikit zip kain agar lebih selese perut ini..hahahah..bab angin toksah citer la..asyik sendawa dan kentot besar ajer..kehh..keh yang pati terasa amat lega perut dan badan setelah angin itu dikeluarkan..secare otomatik juga rase mual yang bertamu di tekak ini hilang seketika..eheheheh..

Sayer masih belum buat buku merah lagi.alasan malasssssssssssss...nak ke klinik..terase benci nak ke klinik gomen itu. Pengalaman dulu membuatkan diri terasa jemu utk bertamu di situ..menyampah i..lame gile tungguuuu..pastu time checkup jugak menyampah..nak kene tunggu lamer dah 1 hal, nak kene kencing pula, tunggu result kat lab..hahhhh bosannn..lame gile..nak kencing tu 1 dahh..eeee geli..almaklumla toilet berbagai jenis org guna, maka banyakla ragamnyer..eee geliiiii..geliiii.wahhh demandnyer..kehhkeh..tapi seriesla..sungguh tak tahan dengan itu..

Hajat dihati ader gak nak wat buku dan checkup kat private (KMC)..dengar macam bes ajer checkup kat situ, tak perlu sangat ikut prosidur gomen punyer..sebenarnyer bagus prosidur gomen tu, tapi sayer sungguh tak tahan menunggu begitu lama..Ikut prosidur juga saye harus checup di klinik gomen yang berhampiran dengan rumah, dan yang tak besnyer klinik itu ramai gile org checkup..itu yang jadi kes lame kene tunggu..ahhhh itu seme alasan..sebenarnyer saye teringin nak merase ke private, dengar citer kenkawan nurse begitu baik, doc baik, layanan sangat baik..sayer nak itu seme..sangat koooool haaaaaaahh.

Alasan utk ke private itu adalah juga utuk menjadikan diri saye superkooll.hahahah.
Azam utk pregnant kali ini sayer mahu jadi sangat kool utk menghasilkan anak yang super duper kool..hahahah..sayer harus tenang, setenag air dikali..cewahh..Serius..pengalamn pertama mungkin menjadi iktibar kali ini..first pregnant sayer sangat cengeng dan emo gile, pantang selih siket(org ganu kate) sayer mudah menangis..pendek kate asyik nangis ajer..idung asyik beringus ajer..hahahah.tapi sayer terase sangat kuat dan berdikari serta rajin ketike itu.dan hasilnyer pada anakku damiea juga agak emo tapi yang bagus Damiea sangat tahan lasak, berdikari serta rajin..Jadi pregnat kali ini sayer mesti kool, rajin, berdikari, mesti doa yang baik-baik ajer, fikir positif, mesti senyum dan cerie selalu...hemmmm..tarik napas dulu.. so utk org disekeliling sayer terutamanyer 'yang terpenting dlm idup sy' harusssss jaga perasaan saye..hahaha

oooo..berbalik pada alasan sayer nak ke private tadi..makanya teori sayer disini, apabila diri dilayan dengan baik dan kool oleh org disekiling dan rapat dengan sayer ketike hamil ini terutama suami, jururawat dan doktor yg harus dijumpai setiap bulan, maka diri ini akan kool dan senang sentiasa. Diri ini harus dikelilingi bende2 yang kool dan org2 yang kooll..makanya anak yang bakal lahir nanti akan kool dan ceria..waaahh hebat sungguh sayer melalut di sini..hahahaha

sayer raser entry ini akan disambung lagi..sebab sayer da nak balik, kat rumah takleh nak sambung sebab blue celcom sy "bermasalah' sudah hampir sebulan lamernyer, dan sayer hanyer berblogging waktu pejabat sahaja...hahhhaha..nanti sayer sambung lagi entry melalut ini dengan harapan suami tercinta akan baca dan menunjukkan belas ehsannya kepada isteri dan seterusnyer membuat keputusan yang tepat lagi jitu.

2 ulasan:

lia berkata...

wah3 ko mmg cool sbb nk checkup d private.... aku cadangkan utk bertambah super duper cool, bersalin la d private, ada pengalaman nnt he3...

owhhh husband ko mmg sekeh aku la dgn cadangan aku yg sungguh bernas & bernanas itu kah3...

xde gmbr anak dara 2 ker wei?

fizamior berkata...

ko ni mmg dah kira melalut dh nih..hehehe...eh ko dh tak mabuk2 lagi ekk?bagus arr.. pengalaman aku, aku ade gak wat checkup kat klinik gomen tu sbb nak buku merah tu..pas2 terus check up kat private & bersalin pon kat private.. mmg best beb bersalin kt private sbb nurse siap tukar kan pad ko.. ko tau tak?? hahaha!!! aku memula pon terkezuttt gitew..