Rabu, 17 Jun 2009

Puasa yang yok

Hari ni niat dihati nak puasa..masih lagi puasa...tapi teringin nak minum oligo..oligo kokooo..perut kruk krak.kruk karak..walhal sebelum subuh berusaha dengan tegar untuk bersahur minum milo nak makan nasik sampai tercekik-cekik.dapatla 3 suap.kes sebab dah nak azan sangat dah.Makan pon sebab risau tak banyak penghasilan susu.

Wahai hati sabarlah ko, wahai perut kuatla ko untuk mengharungi hari ni. kuatkanla iman ku ini ya Allah..haiii lambatnyer kol 12..pas ko 12 mungkin dah takde niat nak berbuka puasa coz dah separuh hari...kuatla wahai semangat..ku seru mu wahai semangat ku..wahahahha..macam budak-budak lak aku ni kan.Dugaan betol berpuasa dbulan bukan puasa ni..heheheh

Baru jap aku tipon laki aku dengan niat nak tanya kabar dah makan ke belum.belum pon aku kuar ayat tu terus die sembur aku..naper???nak ajak makan ke??? dengar nak puasa, bila lagi ni nak ganti puasa??? saya mase ngah makan tadi teringat nak ajak 'ma' makan, pastu teringat 'ma' kate nak puase rase nak tipon ma menganjing "sedapnyer nasik lemak ni".Tengok-tengok 'org tu dah serah tekak dulu"!!hampesss tol. Apasalla niat aku disalah ertikan, org nak tanyer kabar ajer la pa..aper la..sampai hati, igt sayer ni nak makan sangat ker. kalo sayer makan pon sekarang ni, pa mane tau,sayer kat opis jauh dari pandangan mate pa..wink.wink ..

huhhhh...benci...sabar yer perut yer..ape sangatla makan, makan tu.. takpe, takper berbuka nanti kite buat air OLIGO gelas besarrrrr yer...hehheh..kite makan biskot OREO yer..sekarang ni aku hanya terlior dengan bende alah tu ajer..hehehhehe

3 ulasan:

hajarus berkata...

selamat berpuasa ganti k.nina... hajar ni k.nina xtau la bila nak start ganti puasa... bulan ramadhan nak dekat dah ni... nanyak sangat godaan.. huhuhu...

Jiey^Mien berkata...

tahan.. tahan..
nanti lega sket bila sehari dah berkurang.. =)

Diver Mom berkata...

sekali imbas baca tajuk macam Puasa Yang SYOK.. haha :)