Jumaat, 2 Januari 2009

hari pertama


Kegembiraan yang terlampau..hahah

makcik sukaaaa
Hari pertama di tempat kijer baru sangat okey..aku sangat serasi ngan keadaan ini..tapi sedihla takde pantri..mcmane aku nak wat air milo k, kopi ker..neskapi ker..waaa sangat sedih..aku ni pengemor air tersebut dikaler tekak ni terase nak meneguk air panas...kene cari alternatif lain ni...harusss bawak mug, beserta cerek..tapi macam tak sesuaila..tak tau nak amik air kat maner..takkan kat toilet lak..da la toilet jauh berbatu dari opis.hampesla..kene cari 'bocong'air panas ni..seharusnya..kene siap2 bancuh air dari rumah..bawak bekal la macam ni..suasana dalam opis agak usang..almaklumla bangunan kerajaan lamer.tapi agak serasi ngan jiwe aku.tapi dalam 2 taun lagi bnagunan baru akan siap..jauh lak dari umah aku..tapi okla..area kuantan gak..takde masalah.
Pagi aku repot duty ngan bos besar..haji mansor aku sangat suka ngan die ini..kerana pada pandangan pertamaku die sangat ramah da baik hati..part paling bess die kenalkan aku sebgi 'anak angkat' die pada bos no 2..aku da kenal da bos ini sebenarnyer..die adalah ayah pada kawan aku..secre otomatik aku baik ngan bini die ngan die sekali..ok tak...hehehe ( harap2 aku serasi disini)

Dannn ahaaa..utk makluman.. tegahari( rehat panjang) tadi aku balik umah..yahooo..jumpe damiea leh bagi damiea nenen, makan tengahari dirumah..aku sekadar menghangatkan kari yang dimasak petang semalam beserta goreng ayam..nasik jugak berhangat..masih banyak nasik ptg semalam..si suamiku makan dengna beseleranya..haaaa ahatiku senang, berbunga riang..jadi sedih sikit maser aku nak gi kijer balik..anakku nan satu itu meratap meraung menangisi pemergianku..sayulak hati ini..namun ku kuatkan semnagat..dan dipetang yang indah ini ku habiskan maser ngan menziarah blog2 pemblogger serta mengarang entry ini..harussskah akuu..kuku..takde kijer lagila..beser budak barukann..keke..

2 ulasan:

Unknown berkata...

bestnye tempat koje baru, dokat ngan rumah...aku koje sampai anak sekolah je kot...hehehe, leh tgk anak 24hours

Nina berkata...

UIHHH yer ker..besyer ko...series ker..tak lamerla yer..ko jadi suri rumah ker