Isnin, 29 Disember 2008

Tahunbaru..1430H

Cuti panjang telah berakhir..hari ni aku da mula kijer..tapi masih dipekan..ku habiskan sisa hidup disini dengan menjenguk2 blog kawan2..segale kijer pejabat aku da setel siap2..tunggu besok nak serah pada big mama..Cuti yang panjang minggu lepas pelbagai perkara berlaku..ke Raub mandi sungai..poor damiea tak boleh join mandi coz ujan..hanya aku & hubby serta adik2 hubby bergelumang ngan air keruh tu..kukuku..tapi bes walopon arus laju bangat..
Sepanjang cuti itu jugak aku dihimpit penyakit kejiwaan yang melampau...series aku mcm org sakit jiwe...aku atasi dengan wat dekkk ajer..tak dapat nak huraikan kat sini sebab aku pon da tak berape igt sangat daa perkare tersebut.ngeeee.lagipon kalo aku huraikan menyakitkan hati aku dan beberape org disekeliling aku..abaikannn..

Tahun baru..salam hijrah..azam baru, hidup baru, tempat kijer baru..misi baru...banyak yang baru2..series aku nak bagitau da sekian lame aku tak ader azam baru..difikir balik macam tin kosong aku ni..takder aper2 perubahan sekadar perubahan berat badan..wakaka..penampilan diri..perubahan emosi yang kearah keburukkan ajer aku nampak..taun ni aku berikrar nak update azam aku kerah kebaikkan..

-berusaha menjadi muslimah solehah,isteri & anak solehah..ummi yang baik utk damiea.
-jager solat,tepat waktu, jager aurat..
-bangun awal pagi.sediakan sarapan, kemas umah..bersenam.
-menjadi guru yang baik utk damiea
-nak jadi lebih kool..lebih banyak bersabar..jangan terlalu mengikut emosi..
-lebih rajin..dalam banyak bab aku perlu rajin..
-perlu lebih fokus pada kijer..taun ni aku nak SKT aku gempak giler..
-lebih positive dalam hidup aku..
-mesti menabung..tak boleh boros..

Damiea..taun baru ni igtkan bermula episod damiea kat taska @ anta pengasuh.bagi damiea lebih bergaul dan berdikari.nampak gayernyer tanpa perlu dibincang aku da tau da jawapannya..damiea stil duk umah,MIL aku jager lagi.Kehendak suami ku.mungkin ader hikmah disebaliknyer..aku perlu juga mempunyai azam dalam bab ini..harus lebih banyak bersabar serta mengalah...

Harapan aku..taun ini 2009 semoga Allah murahkan rezeki kami sekeluarga..semoga kami sentiasa diberkati dan dilimpahi rahmat olehNYA..

Tiada ulasan: