Ahad, 14 Disember 2008

My Sweet Home

Rumah aku duk atas bukit..sejak kejadian bukit antarabangsa yang runtuh tu..hati makcik riasau sangat..ku luahkan raser tu kat hubby..katanyer..bukit ni bukit batu..insyaallah takder aperla..dont worryla…rumah ni kami beli taun lepas..rezki damiea..aku suker umah aku ni..walaupon kecik tapi aku suker..bila ptg angin bertiup sepoi2 bahasa..waaa sedap jer raser..dari rumah kami ni jugak leh nampak sebahagian dari Bandar kuantan…saujana mata memandang..wahh..heheh.Harap2 kejadian Bukit Antarabangsa tu takla menimpa kami..aminnnnn
Banyak lagi impian aku nak wat kat umah aku tu..antaranya ialah pasang siling kapor..da lamer da impikan.Keiginan yang semakin menebal bila tengok jiran2 pasang siling kapor..disebabkan maner aku nak punggah barang2 yang berlambak2 dalam umah tu biler nak wat renovation tu…huhh..lagipon laki aku kater wat aper pasang itu bukan keperluan...(blurrrrrrrrrr...meleleh air idung makcik)
Aku jugak nak pasang tiles kat porch umah tu....babah kater itu bukan keperluannnnn...(blurrrrrrrrrr...meleleh air idung makcik lagi)
aku jugak nak sambung bahagian dapor bagi besar sikit..leh wat dapor basah..babah kater itu bukan keperluannnnn...(blurrrrrrrrrr...meleleh air idung makcik lagiiii)
kesimpulannyer..babah kater tu betuullll..ummi kene bersyukur ngna aper yang kiter ader..nanti ader rezeki kiter wat yer babahhhhhhh,ummi mengidamlaaa...(runnnnnn forr yourrrr lifeeeee)

soriiii babahhh..ummi gurau ajer...


nila sudut paling aku suker..seee mu hubby jemur kain..kiutkan..hehheh..sori babah..(runnnnnnn for your lifeeeee)


ni gambar depan rumah aku..ader hutan2 sikit ( semak samun sebenarnyer)abaikan ampaian aku tu...


yang ni gambar belakang rumah aku..hutan simpan...mula2 aku duk sini..seram gak

ini jalan(bukit tinggi jgkla) nak keumah aku..


inila ruper hutan simpan belakang umah aku kalo dari jauh



Ruang yang paling aku suker dalam rumah aku yang lawa itu (phewwww..wekkk)

gril rumah aku yang aku suker bangat ciz die kaler biru..ngeh2
pokok bungaku..
Pokok2 bunga ku cepat2la besar..berdaunla lebar2 yer..itula ayat yang biases aku gune bila siram atau kasik makan baja..sayang sangat kat pokok2 bunga ini..pokok2 bunga ditanam dengan kerjasama hubby ku yang tercenta..sangat rajin membantuku serta sangat pemurah kerna sudi merabakkan poketnyer utk pasu-pasu serta sebahagian dari bunga tersebut..pokok2 itu aku rembat dari rumah ma & abah aku, ader gak aku rembat rumah mak sedare laki aku kat temerloh…time kasih kat hubby aku sudi siram serta jaga pokok2 tersebut bila aku malas tak sempat nak tengok2 pokok tu..time kasih gak kat mak mertua aku yang rajin jengok2 pokok2 tersebut..banyak2 aku suker pokok yang paling besar ala-ala pokok kismas gituw.beli sempena kismes..wakaka...suker....










7 ulasan:

SaDi berkata...

sadi minat laa tengok cermin besar kat dining tuuuuuuuu.... so big... so nice... bape harga tuuuu... boleh sadi simpan duit nak beli nanti... huahuahauhauhauhau :D

Ina Hashim berkata...

wahhh lawanya hiasan dalaman umah nina

Unknown berkata...

rajinnye hang tanam pokok..bila la aku ada minat nak tanam pokok...hahhaa

Nina berkata...

sadi-harganyer tak tau la..sbb itu paw tokew cina yang wat projek hubby..bukan paw sebenarnyer,,niat mmg nak tempah ngan die..tapi die takmo ambik cash..nanti sayer tanyer harga ngan die yer

Nina berkata...

ourdreamoflife-time kasih kak ina..tu sesuke hati punyer hiasan..hekhek...
Ariffda-tu time rajin la..time malas..malas gak..takpe bada.aku doakan ko..Ya rabbu alamin..suatu hari nanti..jadikan bada seorg yang rajin tanam pokok bunga..aminnnn..hahahahha....runnn for ur lifeeee

Ina Hashim berkata...

nina,
sofware yg akak ckp tuh nama dia shutterfly studio..cubalah google

Nina berkata...

ourdreamoflife-mekasih kak ina-sayer da jumper..