Rabu, 10 September 2008

Rumah ku berubah wajah

ni la bunger rose yang nak letak kat mejer makan, kualiti gambor tak menarik sngat la..

ini ruang dapor aku..gambor ni da lamer da, maser muler2 masuk umah taun lepas, tapi aku nak gak tampal gambar ni


gambar laki aku and anak aku yang ngah syok sendiri nak gak cube menonjolkan diri kat post kali ni

damiea yang nampak bess bile ummi pakai kan spek dior ummi

sekali lagi babah menyibok nak gak interprem kat post ummi ni



Hari semalam aku balik awal sikit coz ader miting kat ibu pejabat Kuantan..so da setel..jam awal lagi baru kol 3, dalam paler ni macam2 plan.soo..jalan2 la, rase macam nak dermakan sikit duit ku yang berkepuk dalam bank tu ( hahah.duit OT ku da masuk di tambah ngan duit laki aku masukkan yeyyyyy!!!huuuuhhuu ) tu kat kedai SSF..nak cari bunga la untuk meje makan baru aku..umah aku ni..sebelum ni ader 2 batang ajer bunge nyer, pagi tadi aku da tempah satu bunga kering kat kedai bunge pekan n da ambik da pon..cantikkkk..masuk kedai SSF waaaaaa....bnyaknyer yang berkenan dihati..ader tu seme bunge rose warna purple..alahai mak..terjatuh centa lak ngan bunger tu..terus aku nak beli..tapi hargenyer tersangat menarik woooo hampir 1K..waaaaa...membazir duit tu baik aku beli bender lain, banyak lagi ni nak beli ni utk umah ni...las aku suruh akak tu pilih bunger yang lebih kurang samer kaler tapi murah sikit..muler2 ingat nak gubah sendiri ( pandai la sikit2,cube2).pastu diubah fikiran balik terus aku mintak dier gubah sekalila.aku gubah karang, damiea lagi..msti nak ngacau nyer.senang citer..ambik siap..da pilih2 bunger ..kire harge ..waaaa pegi RM342.00..sms hubby tanyer..die kater ambik jer kalo da suker..terus aku rembat.sementara tunggu die siap gubah aku kua merewang lu cari baju2 damiea lu kat pakson grand..cuci mater lu..gi pasar cari bahan nak masak ptg ni ( hari ni sempatla masak sikit coz balik awal, sian kat laki aku bulan poser tak merase air tangan aku..huhuu)kol 5 gi balik ambil bunger dan hasilnyer..aku tak puas hati sangat coz tak rimbun..igt hari ni nak pegi balik cari 2 tiga batang lagi bunger nak tambah2 sikit kasi rimbun sikit bunger tu...
Sampai umah..tunjuk bunga tu kat laki aku..huuuuu die amat suker both of bunge..bunger kering digubah sangat cantik and de bunger rose di nampak real mcm bunger tol..huuuu..pas bagi damiea nenen terus berperang kat dapor..menu hari ni ialah 'ayam masak santan berlada' dan sayor campor..tu jer sempat masak..tu pon pekakkan telinge dari denga damiea merengek nak ummi die ni..sian damiea, tapi apekan dayer sayang ummi terpakse berjuang demi perot babah dan uwan damiea..hahhahah..pas berbuker kiteorg laki bini ader misi penting iaitu mendekor umah ku itu..yahooo..kiteorg baru ajer tambah perabot meja makan besar ( sebelom ni kecik jer ), divider untuk memisahkan bahagian ruang tamu dan makan, mejer komputer dan katil for guest room...dan selepas bertungkus lumus..akhirnyer setel..hari ni tunggu org dtg wirering kipas utk dapor dan alih kedudukkan astro, because before this ruang menonton tv adalah di bahagian meja makan sekarang ini...besok sayer akan ambik gambar utk tempek kat blog ini..huuhuuu..hari ni nak balik awal lagi coz ader job kat ibu pejabat ktn lagi...yahoooo minggu ini direct seminggu aku balik awal tanpa puch card..hahahah..pejabat ini bapak aku punyor...

2 ulasan:

Unknown berkata...

best la, balik awal..hehehe, rumah tak cat baru ke...

Nina berkata...

nina-ariffda..tak cat la..coz..umah tu baru lagi..cat pon cantikk lagi..biala lu cat tu serasi dan mesra lu ngan dinding bate tu baru la cat baru...