Rabu, 13 Ogos 2008

kereta Aku Kemik

sebelum kejadian,pagi tu sebelum kua umah,anak aku iringi aku ngan tangisan nak ikot..
ni la kete kelise imago aku.
sian imago aku.da tak comel da die
my lovely imago kene hentak ngan moto MPK

Hari ni (25.07.2008, Jumaat) mmg sengalll..wuuwuwu habih keter aku kemik..agaknyer pembalasan utk penyelewengan niat aku hari tu..ahaks..sedih hati tengok keter gitu gayer jadinyer..alkisahnyer mcm ni..hari tu aku pgi ke komtur(JKR ibupejabat) kononnyer utk ambik cthdokumen tender n segale dokumen utk wat dokumen tender utk projek baru aku..dah setel igt nak balik pekan la...terlintas lak nak ke SUK utk nak tanyer pasal tukar aku la..aku tipon la akan opis aku utk maklum..kak mi ckp bos aku takdak..niat terus terpesong..mcm malas lak nak ker opis..huhuuu..tp lom kompem lagi malas nak gi opis..aku kol laki aku, laki aku ckp die ader kat pejabat tanah..haaa dekat tu..terus plan ngan laki aku nak jumper..hahaha..niat nak ajak gi TOYOTA..tengok VIOS..huhuhu..terus aku pegi SUK..situ leceh parking..dua tiga kali aku ronde tak jumpe paking..ramai ungguh org hari tu..terus aku paking tempat yang di larang parking.hahahahaha.lantak ah kene saman..igt nak gi sekejap jer la ngan harapan tak sempat la MPK nak saman..pegi aku jumpe la pegawai bahagian pertukaran..discus2 die ckp insayaallah dalam bulan sembilan or after rayeer aku dapat tukar..yahooooooooooooo..akhirnyer dapat gak la..tapi tak leh hepi sgt tibe tak jadi menangis aku..jumpelak member kat situ borak2..luper da kete..lamer gak borak..dah setel kau turun ngan hepi..call hubby tak angkat,tak setel lagi urusan die kot..aku pon ngan hepi nak masuk keter..tengok kat cermin ader saman..haiyaaaa..kener gak melayang RM20.00..tapela..kuar keter nak ambik saman..ader org panggil aku..huihh cuak aku..ader 2 org laki panggil aku..aku igt aperla..muker dieorang pon gayer mcm nak marah aku..aku ngan teragak2 pegi la jugak kat dieorg.."cuber tegok keter awak mmg kemik sedia asal gitu ker???aku tengok mcm nak gugur jntung aku..uwuwuwu kete aku da tak lawo da..aku jwb tak..asal ok lagi..diorg bg tau org MPK yang saman aku tu wat jatuh motor die atas keter aku n ngan selamba bodo bla gitu tapi stil tinggal kan saman kat keter aku....kurang asam punyo org MPK tu..da la mmg jaki kat MPK ni..suke saman org..takleh nak tolak ansor..abg tu ngan rela hati jadi saksi n ikot aku gi MPK jupe org tu n pegawai die..diorg suruh wat repot utk claim insuran die..aku pon terus wat repot polis n setelkan bnder tu hari ni gak...time kasih kat abg BADRUL yang tlg tu..baiknyer hati manusie tu..lagi lagi manusie yang baik di zaman yang agak teruk ni..tak pernah kenal pon,tapi tlg gak..kalo aku sekor-sekor agaknyer tak setel lagi perkre tu..skrg ngah tunggu tindakan selanjutnyer dari MPK..aku call die bagi tau da proses..harap2 dapatla claim..kalo tak setel gak..terus nak wat repot sekali lagi la..huhuuhuu..sabtu depan nak gi repar..harger seme sekali RM480.00.kene gune duit sendri lu la utk repair....hampeh toll..tapi ader hikmahnyer tu...dapat la pembalasan atas niat yang tak baik..kerja kene amanah..

Tiada ulasan: