Rabu, 13 Ogos 2008

Balik kampung

ngah survey pokok maner yang nak panjat.
damiea makan rambutan.
yang baju merah atas pokok tu laki aku ah..yang bwh tu mak mentue aku
persiapan utk manjat..spek ikat ngan getoh gelang tkt jatuh mase manjat
ni die aksi bangga dapat hasil dari manjat..

Hari minggu lepas balik kampung kat paya pulai, temerloh..balik makan buah manggis,buah mutan..kat kg laki aku mmg banyak buah tu..and laki aku mmg semangat nak manjat pokok manggis n mutan tu..seronok tol die..mengembalikan zaman nostalgia die mase kecik2 lu..seronok tgk die hepi..ngan semangatnyer dgn ketinggian 178 n berat 98kg..die manjat..riso hati bukan kepalang..maklumla laki aku tu beerat n gebu orgnyer..huhuhuu..tapi okk..dapatla 2 bakul wah manggis n kire2 2 bakul besar mutan..banyak tu..kire expert gak die panjat..aku la yang ngutip wah manggisnyer..tapi time damiea tido jerla..maser kutip mutan tak dapat tolong kutip coz damiea sibok gak nak tengok babah die..bawak damiea jalan2 kat sekitar rumah uwan die..seronok die dapat jalan..hari tu jugak damiea makan for the first time makan mutan,manggis,durian.gemor die mkn..durian aku suap skt jer coz riso tkt die skt prt..damiea da makan segale jenis bnde..sian perot die..damiea ni pemakan orgnyer..suapla segale bende mmg die mkn,bende masam pon die suker..balik kg ni jugak damiea da kenal kucing..suker sangat die ngan kucing tu..siap nak terkam,tarik2 telinge kucing tu..kalo dibiarkan agaknyer parah kucing tu gaknyer..huhuuh..sekali kucing tu bunyi die pon ikot gak..damiea sekarang da pandai wat bunyi..seronok sangat dengor die bercakap dalam bahase die..da dapat sebut 2 suku kater macam tata..tata..tata..n banyak lagi la...besnyer ader baby ni..huhu..sayang damiea..

Tiada ulasan: